donderdag 14 mei 2015

Echtscheiding en Hypotheekadvies

Sinds ik gestart ben met Marianne Croes Advies krijg ik regelmatig vragen over de combinatie van mijn werkzaamheden. Vreemd, apart en logisch zijn de meest gehoorde opmerkingen.
Voor mij is de combinatie heel logisch. In al die jaren dat ik hypotheekadviseur ben heb ik regelmatig mensen aan tafel gehad die hun relatie willen beĆ«indigen. Als deze mensen een koopwoning hebben is de stap naar een hypotheekadviseur een logische eerste. 
Een woning is meestal het grootste vermogensbestanddeel en de hypotheek de grootste gemeenschappelijke schuld. Daarbij is je woning meer dan een plek om te wonen. Je eigen huis is je veilige plek, de plaats waar je kinderen opgroeien. Behalve voor vermogen en schuld staat de eigen woning voor emoties. Bij mij aan tafel kwamen al deze aspecten aan bod, mensen kunnen hun verhaal kwijt. Ik weet waar ze doorheen gaan. Ik kon adviseren over de woning, de hypotheek, de verzekeringen en de te verdelen pensioenen. Ik kon ze zelfs, op basis van eigen ervaring, beloven dat eens de zon weer schijnen gaat. Dan moest ik ze doorsturen, naar een advocaat of een mediator, Soms naar twee advocaten. Ze moesten ergens anders weer hun hele persoonlijke verhaal vertellen. Daarom heb ik de opleiding Financieel Echtscheidings Adviseur gevolgd. Ik kan nu ook helpen met de vermogensverdeling, de alimentatieberekening en het ouderschapsplan. En voor de emoties loop ik ook niet weg. Kennis, levenservaring en empathie kan ik bieden. Kennis op het gebied van hypotheken en alle financiƫle kwesties rondom de scheiding. Daarom is de combinatie van mijn twee disciplines volstrekt logisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten